Manuela

I hate being sick

Publicerad 2012-01-10 14:37:05 i The diary,

Vad är de med att vara sjuk?. Jag vet inte hur de är med andra tjejer eller killar för den delen. Men ända sedan jag föddes har jag haft folk springandes runt omkring mig när jag är sjuk. Dom är oroliga över en feber som att vi kan dö av den och de blir som en vana att aldrig ta sig upp ur sängen förutom när du måste ta dig till badrummet. Allt serveras på ett silverfat, och de är endast de du begärt som du får. Nu där emot, vet jag inte vad som har hänt. Kanske anser dom att jag är gammal nog att ta hand om mig själv även fast jag är sjuk, eller så är de något annat. För uppvaktningen finns inte kvar, de ända som händer nu är at någon kommer in i rummet några gånger om dagen för att se till att du lever. Jag förstår inte hur man kan göra så, när en människa är så van att bli omhändertagen, de är klart att den sedan inte vet hur den ska ta hand om sig själv. Jag till exempel, går upp ur sängen 3-4 gånger om dagen då jag är sjuk. Gör en kopp te och lägger mig igen, jag har ingen kraft till något. Jag brukar inte heller äta mycket när jag är sjuk för jag har ingen kraft att hämta maten och lyckats sitta och äta den.
Vissa tänker säkert bortskämd nu, men de va så för mig. De va inte mitt val och just nu att jag blev så bortskämd, gör inte mitt liv bättre. Jag skulle kunna döda för en chokladkaka, men ingen i närheten som kan gå och köpa en till mig så vill jag ha en får jag helt enkelt ta mig upp och gå och köpa en själv. De har jag ingen kraft för dock och inte heller någon för att skriva mer, ska dra mig till köket och göra en kopp te om jag ens orkar de innan jag placerar mig i sängen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela