Manuela

First day of school.

Publicerad 2011-01-11 20:10:13 i The diary,

Tisdag, min första dag i skolan efter lovet. Det kändes lite jobbigt i början när jag gick in genom dörrarna och visste att alla visste, folk snackar det är ju trots allt Trollhättan. Sen sprids det rykten och saker sägs som jag inte ens vill tänka på. Det som hände hände och jag planerade det inte, så är det bara. Någon ville mig något ont även fast jag inte gjort personen något. Men jag bryr mig inte, jag kommer fortfarande vara jag. Jag tänker inte skämmas för jag gjorde inget fel medvetet.
Var bara tvungen att skriva det. I alla fall, går vidare nu. Resten av skoldagen var helt okej, det var roligt att träffa alla igen som man inte har hunnit att umgås med på lovet. Skratta, slappna av och det känns på något sätt bra att allt har börjat. För första gången känner jag mig taggad när det gäller skolarbetet!
Efter skolan va jag såklart en stund hos min lilla sjukling Sara, saknade henne i skolan idag. Som vanligt blev det lite flummande och massa skratt, inte som vanligt eftersom hon är sjuk men lite skoj hade vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela