Manuela

Stressad/Sjuk, vad tusan är det med mig?!

Publicerad 2010-03-15 20:47:55 i The diary,


Jag mådde jätte bra för någon timme sedan. Men när jag satte mig på bussen hem och började prata med Sara om skola, stress och allt jobbigt så blev jag dålig direkt. Kunde inte ens prata, huvudet snurrade och jag ville bara kräkas. När jag kom hem la jag mig bara på golvet i hallen, kunde knapp röra mig. Mamma hjälpte mig till sängen och jag sov ut en stund.
Mår lite bättre nu men jag är fortfarande dålig. Tror jag har insett att gymnasiet inte är en dans på rosor, jag glömde bort taggarna. Allt är ju bara för jobbigt jag klara inte av det. Alltså allt måste vara perfekt betygen, utseendet, vikten. Allt på en gång, jag insåg precis idag att jag klarar inte av detta, jag måste skärpa mig annars kommer jag bli galen.
Våran lärare har pratat om det många gånger på lektionerna, tonårs tjejers problem. Men jag tror inte att det är fören idag att jag har insett att jag är en av dom som kommer bli körd om jag inte gör något. Detta betyder inte att jag ska sluta plugga och klä mig i kläder jag gillar, men jag behöver inte lägga allt på det. Det finns ju mycket viktigare saker i livet och det är min hälsa som jag prioriterar i första hand från och med nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela