Manuela

Kaos!

Publicerad 2010-03-12 19:56:49 i The diary,

Gammal bild!

Min dag har varigt dålig från början till slut, den var lite okej någon gång mitt på dagen. Men alltså allt är bara fel, inget blir som jag planerat och nu är jag ledsen och arg. Läs vidare så kommer ni förstå.
Som vanligt tar jag bussen på morgonen och allt går fint, men i skolan när jag ska till kafeterian märker jag att jag glömt min plånbok. Det var jätte lyckat då jag planerat att åka till Torp och shoppa men, det sket sig ju. När jag efter skolan går till Zeljka så funkar inte TV:n så vi kan inte kolla på en såpa som vi följer. Zeljka ringer Dia som jobbar i kiosken och ber han komma, men eftersom han jobbade själv så var jag och Karlo tvungna att åka till stan och jobba istället. Det är lugnt för tillfället, men sen missar jag bussen och måste gå till stan. När jag kommer till kiosken välter en ställning med choklad som jag måste ta upp. Arbetet går inte så bra som jag hoppats och jag blir genast sur.
När Dia sedan kommer tillbaka berättar han att TV;n inte kunde fixas och jag får åka tillbaka till Zeljka. Där jag stannar till klockan är 18:00.
När jag senare kommer hem, börjar jag prata med mamma om semestern och hon berättar att vi måste åka till Kroatien 12 Juli - 12 Juni, det är då det är som värst där. Allt går segt och alla där nere jobbar fortfarande. Jag vill vara där 17 Juli - 20 Augusti då det är som bäst men det lär inte bli så och nu ser jag inte ens fram emot sommarlovet för jag vet redan nu att det kommer bli jätte dåligt. Kommer få sitta hemma i Sverige när alla där nere har hur kul som helst. Nu kan jag inget annat än att vara ledsen, det finns inget jag kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela