Manuela

Spanien det nya världsmästarna!

Publicerad 2010-07-12 00:18:47 i Media,

Bilder lånade från svt.se och aftonbladet.se
Spanien står nu som vinnare av VM-2010 allt tack vare Iniesta (Barcelona), han gjorde det ända målet i finalen mot Holland och tog Spanien till seger. Målet kom under tilläggs tiden när det bara var några få minuter kvar innan det skulle avgöras med straffar.
Detta var den otroligaste matchen jag någonsin har sett, alla målchanser, 14 gula kort och ett rött. Dom sa att det är nytt rekord i gula kort i en match, helt otroligt.
Tyckte lite synd om Holland, man såg det flesta spelarna gråta, men jag tyckte dom spelade väldigt fult. Dom försökte inte ens träffa bollen utan siktade in sig på spelarna. Måste säga att jag tyckte mest synd om Alonso (RealMadrid) som fick en spark rakt i bröstet. Tyckte att den spelaren som gjorde det skulle ha blivit utvisad, men ibland ser inte domarna allting.
Jag är såklart super glad över Spaniens vinst och nu sitter jag är med världens största leende på läpparna och skrattar åt dom som inte trodde på Spanien de nya Världsmästarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela