Manuela

Rode tripp till Stockholm och hem igen!

Publicerad 2010-07-20 21:03:43 i The diary,

I morse så var jag uppe 4.00 redo att hoppa in i bilen och åka iväg tvärs över landet och lite uppåt för att komma till Stockholm. När vi kom fram så parkerade vi mitt emot ambassaden dit vi skulle, fast vi fatta inte att det var där så vi gick 6 km runt en stor park och sen kom tillbaka till samma ställe, då insåg vi att vi var ganska korkade. Men det var jätte kul, garvade hela dagen.
Det kom en kille springandes och tog tag i min arm, han började prata på engelska med mig och säga hur vacker jag var och massa, men han lade inte märket till mamma som stod med värsta mördarblicken och kollade på honom som att hon skulle döda han vilken sekund som helst. När han väl såg henne så fick han väldigt bråttom. Jag tyckte så synd om stackaren och mamma förstod ingenting. Men det var ganska roligt och vi skrattade ett långt tag efter.
Fick även agera tolk idag, Svenska - Kroatiska. Det fick mig att inse att jag har mycket och lära innan jag kan kroatiska flytande. Jag tror inte jag förstod vart annat ord som kom ut ur hans mun, men eftersom han inte kunde svenska så visste han inte vad jag sa till kvinnan på svenska. Haha, det var lite roligt det med.
Efter vi kört vilse i Stockholm så åkte vi iväg till Västerås där vi shoppade på Ikea och jag köpte två par örhängen på Lindex.
Det finns massor med bilder från idag men de mesta är fotat ur bilen. I princip allt är det så bilderna är no inte så roliga att kolla på men jag lägger ut några snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela